خطرات استفاده از هاست شخصی
  • هاست
  • هاست شخصی
  • مشکلات امنیتی
در تاریخ 1395/10/27

وقتی تصمیم به راه‌اندازی یک وب سایت داریم، اولین سوالی که به ذهنمان می‌رسد، استفاده از هاست شخصی و یا بهره‌گیری از یک سرویس ارائه دهنده خدمات میزبانی وب قابل اعتماد است! استفاده از هاست خانگی برای راه اندازی یک وب سایت در صورت عدم وجود شرایط و امکانات کافی می تواند ریسک بزرگی به همراه داشته باشد. در وحله اول شما باید قادر به تامین هزینه های مالی این کار باشید. همچنین علاوه بر توانایی مالی، باید زمان مناسب برای انجام کارهای مربوط به تعمیرات و نگهداری از آن را داشته باشید.

خطرات استفاده از هاست شخصی

وقتی تصمیم به راه‌اندازی یک وب سایت داریم، اولین سوالی که به ذهنمان می‌رسد، استفاده از هاست شخصی و یا بهره‌گیری از یک سرویس ارائه دهنده خدمات میزبانی وب قابل اعتماد است!

استفاده از هاست خانگی برای راه اندازی یک وب سایت در صورت عدم وجود شرایط و امکانات کافی می تواند ریسک بزرگی به همراه داشته باشد. در وحله اول شما باید قادر به تامین هزینه های مالی این کار باشید. همچنین علاوه بر توانایی مالی، باید زمان مناسب برای انجام کارهای مربوط به تعمیرات و نگهداری از آن را داشته باشید.

قطعا این نوع از کسب و کار آنلاین، نیازمند داشتن یک وب سایت خوب است اما این بدان معنا نیست که شما زمانی که باید به فکر مسئولیتهای مربوط به کسب و کار و وب سایت خود باشید را صرف مشکلات مربوط به هاستینگ کنید.

اگر بخواهید از وب هاست شخصی‌تان استفاده کنید، ممکن است با 2 مشکل احتمالی رو‌به‌رو شوید. اول اینکه ممکن است زمان و هزینه‌های مربوط به تعمیرات و نگه‌داری به صورت فزاینده‌ای مزاحم کار اصلی شما شده و موجب شود به طور کلی از انجام آن پروژه صرف نظر کنید یا اینکه بوجود آمدن مسائل امنیتی، موجب به وجود آمدن تاثیرات منفی بر روی پروژه‌تان شود و شانس موفقیت شما در هدف اصلی‌تان را کاهش می‌دهد.

مشکلات امنیتی

بدلیل وجود مشکلات امنیتی همچون هک شدن وب سایت که احتمال به وقوع پیوستن آن وجود دارد، باید بسیار محتاط و دقیق عمل کرد. مشکلات امنیتی، آن چنان بزرگ و دردسر ساز هستند که تنها افراد خوش شانس در اول راه با مسائلی همچون هک شدن دست و پنجه نرم می‌کنند تا از اتفاقات پیش آمده تجربه کسب کنند و دیگر مرتکب آن خطا نشوند.

زمانی که شما به تنهایی تصمیم به حل مشکلاتی از این قبیل را گرفتید، دیگر زمان زیادی برای رسیدگی به باقی مسائل وجود نخواهد داشت، که در ادامه با جزییات آن آشنا خواهیم شد.

زمان

یکی از شایع‌ترین دغدغه‌های مربوط به هاست شخصی، هدر رفت زمان است. اگر زمان کافی برای اطمینان پیدا کردن از بدون نقص بودن وب سایت خود اختصاص ندهید، به دلیل اختلالات پیش آمده،کاربران شما قادر نخواهند بود به راحتی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند و برای بارگذاری صفحات وب باید مدت زمانی را صبر کنند که این موضوع باعث از دست دادن کاربران‌تان خواهد شد. گاهی اوقات بارگذاری سریع صفحات وب، چیزی است که موجب ایجاد تفاوت میان یک وب سایت موفق و یک وب سایت ناموفق می‌شود زیرا در بسیاری از مواقع کاربران تنها بدنبال یک منبع اطلاعاتی سریع هستند و اگر صفحات وب‌سایت شما به کندی باز شوند، به راحتی سایت‌های دیگر را جایگزین خواهند کرد. همین موضوع قانع کننده کافی است که از شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های مختلف همچون سرویس فروشگاه‌ساز کالازینو استفاده کنیم.

هزینه بسیار بالا استفاده از هاست خانگی

راه اندازی یک وب سایت با سرور خانگی اقتصادی نیست و به علت مشکلات فراوانی که در پی دارد، انجام این کار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. علاوه بر هزینه نسبتا زیادی که برای فراهم کردن آن نیاز دارید، می‌بایست اینترنت بسیار پر سرعتی در اختیار داشته باشید که این مورد نیز هزینه‌های خاص خود را دارد.

همچنین باید امکانات نگه داری از جمله فضای مناسب و رعایت نکات مربوط به دمای نگه داری را به شکل دقیق فراهم کنید. البته باید به فکر اتفاقاتی همچون قطع شدن برق که انتظار آن را ندارید، باشید. علاوه بر نکات ذکر شده، باید هزینه‌های احتمالی ناشی از خراب شدن قطعات و تعمیرات را در نظر بگیرید. در کل استفاده از هاست شخصی از لحاظ اقتصادی، گزینه مطلوبی نیست!

 

نظر بدهید